TILAUSEHDOT

www.unille.fi

TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Unille Oy verkkokaupan tilaus-, toimitus- ja palautusehdot

Voimassa 27.01.2021 alkaen

  1. Ehtojen soveltaminen ja voimassaolo
  2. Palvelutarjoaja ja asiakaspalvelu
  3. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen
  4. Hinnat
  5. Tilaaminen
  6. Maksutavat
  7. Toimitus
  8. Tilauksen peruutus ja tuotteen palautus
  9. Takuu
  10. Muut ehdot

1. Ehtojen soveltaminen ja voimassaolo

Näitä UNILLE Oy:n verkkokaupan (jäljempänä "verkkokauppa") sopimusehtoja (jäljempänä "ehdot") sovelletaan verkkosivujen www.unille.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan UNILLE Oy:n (jäljempänä "UNILLE") ja kuluttuja-asiakkaan (jäljempänä "asiakas") välillä.

UNILLE Oy;lla on oikeus yksipuolisesti muuttaa, täydentää, lisätä tai poistaa ehtoja, hinnastoja sekä myytäviä tuotteita. Kyseiset tuotteet tulevat voimaan siitä hetkestä lähtien, kun ne on julkaistu UNILLE verkkokaupan internet-sivuilla.

Näiden ehtojen lisäksi kyseisissä olosuhteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.


2. Palveluntarjoaja ja asiakaspalvelu

UNILLE Oy

Kotipaikka Helsinki, katajanokanlaituri 5, 00160 HKI

Y-tunnus: 3189978-4, Alv rek FI31899784

Puhelin: +358(0)45 3424710 (ark. 11 - 18, la 10-16, su suljettu)

Sähköposti: asiakaspalvelu@unille.fi


3. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Tilauksen tekeminen verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa ja rekisteröityessään verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta välittömästi UNILLE Oy;lle.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityessään verkkokauppaan asiakkaan käyttäjätunnuksena toimivat hänen antamansa sähköpostiosoite ja salasana. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta, ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä asiakaspalveluun, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai niitä käytetään väärin. Unille Oy;lla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset ilman erillistä ilmoitusta.


4. Hinnat

Tuotteet myydään sillä hinnalla, joka on voimassa tuotetta tilattaessa. Jos verkkokaupassa oleva hinta on virheellinen, ja asiakas on tämän tiennyt tai hänen olisi pitänyt tämä tietää, ei Unille Oy;lla ole velvollisuutta myydä tuotetta virheelliseen hintaan.

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron 24 %. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja (ks. kohta 7), vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa. Maksettaessa laskulla tai erämaksulla hintaan voidaan lisätä korko, kuukausimaksu tai muu vastaava maksu, joka määrittyy maksutavan tarjoajan hinnaston mukaan.

Hinnat ovat voimassa verkkokaupassa ja myymälässä. 

Tuotteet (esim. kankaat ja värit) saattavat näyttää erilaiselta luonnossa kuin kuvissa. Suosittelemme tutustumaan tuotteeseen myymälässä ennen tilausta.


5. Tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla tuote verkkokaupan valikoimasta. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään verkkokaupan ostoskoriin. Ostoskorissa voi valita tuotteille halutut tilausmäärät tai poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa.(vahvista tilaus) Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Unille Oy lähettää asiakkaalle sopimusvahvistuksen asiakkaan ilmoittaman sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että sopimusvahvistus vastaa sisällöltään asiakkaan tilausta. Tilaaminen edellyttää näiden ehtojen hyväksymistä.


6. Maksutavat

Voit valita itsellesi sopivan maksutavan

Lasku sähköpostiin 

Valitsemalla tämän maksutavan saat tilauksen vahvistamisen jälkeen maksutiedot sähköpostiin. Maksun voit maksaa omassa verkkopankissa. Maksun yhteydessä tulee käyttää viitettä/viestiä jonka saat sähköpostiin.

Huomioithan että tilauksesi otetaan käsittelyyn vasta maksusuorituksen näkymisen jälkeen. 

Maksa myymälässä

Voit valita tämän maksutavan ja tulla maksamaan tilauksesi myymäläämme. Huomioithan että tilauksesi otetaan käsittelyyn vasta maksun jälkeen. Myymälässä voit maksaa kaikilla yleisimmillä panki/luottokorteilla.

Pankki / Luottokorttimaksu

Voit maksaa ostoksesi turvallisesti valitsemalla tämän maksutavan. Syötät maksukorttisi tiedot ja vahvistat maksun omilla pankkitunnuksilla. Pankki/Luottokorttitietojasi ei tallenneta mihinkään. Ostotapahtuman turvaa ja välittää Stripe. Helppoa, nopeaa ja turvallista!

Klarna

Maksa myöhemmin

Valitsemalla tämän vaihtoehdon pääset valitsemaan kahden vaihtoehdon väliltä;

Maksa 30 päivän sisällä (0€) 

Maksa 2kk päästä (4,99€)

Saat Klarnalta laskun jolla voit maksaa ostoksesi.

Klarna

Pilko maksut

Valitsemalla tämän vaihtoehdon pääset valitsemaan seuraavista vaihtoehdoista. Voit jakaa ostoksesi 6kk, 12kk, 24kk tai 36kk.

Maksuaikaa vaihtamalla näet luotosta aiheutuvat kulut. Kts allaoleva teksti.

Kysy meiltä maksutavoista, vastaamme Sinulle

Klarna

Kun valitset maksutavaksi Klarnan, asiointisi on turvallista ja helppoa. Tutustu alla Klarnan etuihin ja ehtoihin.

Maksa myöhemmin

  • Maksuaika on 30 vuorokautta (laskutuslisä 0€, maksat sen mikä on tilauksen loppusumma)
  • Voit myös valita laskun jossa maksu tapahtuu 2kk päästä. (laskutuslisä 4,99€)
  • Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja
  • Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi
  • Klarna lähettää sinulle laskun jolla voit maksaa tilauksesi.

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus (kts kohta 8.) Huomaathan, että palautusoikeus ei koske kaikkia tuotteita ja palveluja, kuten esimerkiksi lentomatkoja, tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajanpalveluja tai vaatimuksesi mukaan valmistettuja tai muunneltuja tavaroita.

Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Verkkokaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 €. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Pilko maksut

Laskun voi maksaa 6, 12, 24 tai 36 kuukauden erissä. Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannus ilmoitetaan verkkokaupan kassalla. Aloitusmaksu 0€ sekä käsittelymaksut 0€/kk.

Kiinteän erämaksun ehdot Kiinteän erämaksun ehtoja ("Kiinteän Erämaksun Ehdot") sovelletaan, kun Luotonsaaja on valinnut luoton maksutavaksi kiinteän erämaksun. Klarnan kunkin erämaksuvaihtoehdon osalta veloittama lainakorko näytetään oston yhteydessä ja Pääsopimuksessa. 

Kun haet oikeutta maksaa ostoksesi erissä, haet Klarnalta kertaluottoa. Hakemuksen yhteydessä Klarna tekee luottotietojen tarkistuksen ja hyväksyy hakemuksen lähettämällä luottosopimuksen sähköpostitse (tai kotiosoitteeseesi, mikäli kyseessä on ensimmäinen ostosi tai edellisestä ostosta Klarnalla on kulunut aikaa).

Luotonantaja on Klarna AB (publ), yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma.
Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen (Box 7821, 103 97 Tukholma).

Klarnan luottosopimuksiin sovelletaan Klarnan yleisiä luottosopimusehtoja
Voit lukea lisätietoa luotosta täältä: Standardisoitu eurooppalainen kuluttajaluottotieto

Luottokelpoisuuden arviointi

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.

Henkilötietojen käsitteleminen

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan tietoturvaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja.


7. Toimitus

Voit valita seuraavista vaihtoehdoista 

Click & Collect (0€)

Click & Collect tuotteet on merkitty verkkokaupassa. Voit valita tuotteen, maksutavan ja tuote on noudettavissa myymälästämme heti pakkaamisen jälkeen. Saat ilmoituksen kun tuote on noutovalmiina (n. 1-24h tilauksesta)

Nouda myymälästä (0€)

Voit noutaa seuraavat tuotteet myymälästä, click & collect (tyynyt,peitot,pussilakanat) matot, petauspatjat. Huomioithan mattojen sekä petauspatjojen kohdalla toimitusajat. Kts alla toimitusajat. Saat viestin kun tuotteesi on noudettavissa.

Postipaketti Sinua lähimpään postiin (7,90€)

Voit valita postipaketin tyynyjen, peittojen,pussilakanasettien sekä mattojen toimitukseen. 

Saat ilmoituksen kun tilauksesi on lähtenyt matkaan.

Tyynyt, peitot sekä pussilakanat lähetetään 24h sisällä tilauksesta.

Kotiinkuljetus Kymenlaakson alue (80€)

Kuljetamme tilauksesi perille, asennamme sen paikoilleen ja korjaamme roskat pois. Sinulle jää vain uudesta tuotteesta nauttiminen.

Huomioithan toimitusajat tilaustuotteille, kts alla toimitusajat.

Kotiinkuljetus Muu Suomi (80€)

Kuljetamme tilauksesi perille. Huomioithan että tuotteen sisäänkanto jää asiakkaan vastuulle. Mikäli tarvitset sisäänkannon tai muita palveluita olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Huomioithan toimitusajat, kts alla toimitusajat.

Kysy toimitustavoista, vastaamme Sinulle

Toimitusajat

Pyrimme toimittamaan kaikki tuotteet mahdollisimman nopeasti 

Click & Collect tuotteet

Tuotteet ovat noudettavissa tai postitetaan 1-24h sisällä. 

1-24h

Sinfonia -mallisto

Saat tilauksen jälkeen asiakaspalvelustamme viestin jossa kerrotaan tuotteen tarkempi toimitusaika. Toimitusaika pitää sisällään rahdin.

3-6 vkoa

Tempur -mallisto

Saat tilauksen jälkeen asiakaspalvelustamme viestin jossa kerrotaan tuotteen tarkempi toimitusaika. Toimitusaika pitää sisällään rahdin. Huomioithan että tempur -malliston leveydet 105cm, 120cm ja 140cm ovat erikoismittoja joiden toimitusaika verhoilusta riippuen voi olla 10-12 viikkoa.

2-6 vkoa

Meri -mallisto

Saat tilauksen jälkeen asiakaspalvelustamme viestin jossa kerrotaan tuotteen tarkempi toimitusaika. Toimitusaika pitää sisällään rahdin.

2-5 vkoa

Sofia K -mallisto

Saat tilauksen jälkeen asiakaspalvelustamme viestin jossa kerrotaan tuotteen tarkempi toimitusaika. Toimitusaika pitää sisällään rahdin. 

4-6 vkoa

Finarte matot

Saat tilauksen jälkeen asiakaspalvelustamme viestin jossa kerrotaan tuotteen tarkempi toimitusaika. Pääsääntöisesti tuotteet ovat heti toimitukseen. Voit tiedustella saatavuutta olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

1-14vrk

Tyynyt, peitot ja pussilakanat

Tuotteet ovat pääsääntöisesti heti toimitukseen. Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä mikäli tuote on loppu keskusvarastoltamme ja joudutaan toimittamaan ilmoitettua myöhemmin. 

1-24h

Kysy toimitusajoista, vastaamme Sinulle

  • Unille pidättää oikeuden muuttaa toimitusaikoja. Pyrimme aina toimittamaan tuotteet mahdollisimman nopeasti.

8. Tilauksen peruutus ja tuotteen palautus

UNILLE toivoo, että asiakas on tyytyväinen verkkokaupassa tehtyihin ostoksiin. Asiakkaalla on kuitenkin Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutus koskee vain verkkokaupasta ostettuja tuotteita. Palautusoikeus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita. Palautusoikeuden ulkopuolelle rajautuvat myös erikoistyöt ja -kankaat, peitot, tyynyt sekä pussilakanasetit. Myös asiakkaan toivomuksesta/tilauksesta verhoilluilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Kysy tarvittaessa myymälästä tai asiakaspalvelustamme apua mikäli jokin mietityttää sinua. Asiakkaan on otettava yhteyttä myymälään sähköpostitse ennen palautusta!

  • Asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta
  • Palautus koskee vain verkkokaupasta ostettuja tuotteita
  • Palautus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita
  • Palautus ei koske asiakkaan toiveiden mukaisesti tilattuja tuotteita kuten erikoiskankaat ja -mitat. Hygienia tuotteita kuten tyynyjä, peittoja tai pussilakanasettejä.
  • Asiakas pakkaa palautettavan tuotteen itse vastaavalla tavalla kuin tuote oli toimittaessa
  • Palautettavan tuotteen tulee olla täysin käyttämätön ja kaikki siihen kuuluvat osat tulee olla mukana huolellisesti pakattuna
  • Asiakas järjestää kuljetuksen palautettavalle sohvakalusteelle tai sängylle ja vastaa kuluista kokonaisuudessaan. Palautuksen käsittelymaksu (9€) laskutetaan erikseen asiakkaalta.
  • Asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvan kuljetusmaksun kokonaisuudessaan tai palauttaa tuotteen sovittuun paikkaan. Lisätietoa asiakaspalvelusta.
  • Pientavaroissa asiakas hoitaa ja maksaa itse palautuksen. Lisätietoa myymälästä.
  • Noutomattomasta paketista perimme toimitusmaksun uudelleen.

Maksun palautus

Pankki/luottokortilla maksu palautetaan kortillesi (maksun palautuminen kestää 2-14 päivää riippuen mikä kortti on kyseessä.

Tilisiirto maksu palautetaan ilmoittamallesi tilille. Maksun palautuminen 1-3 pankkipäivää.

Klarna maksut peruutetaan klarnalta ja hyvitetään asiakkaan klarna tilille.

Palautuksen kohdalla olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen palautusta.

Voimmeko auttaa? Kysy meiltä niin vastaamme sinulle

9. Takuu

Sohvan muiden osien kuten päällisten ja täytteiden osalta noudatamme minimissään kuluttajasuojalain mukaista 2 vuoden takuuaikaa. Toimimme myös kuluttajaviraston yleisten suositusten mukaisesti. Takuu vastaa valmistus- ja materiaalivirheistä, jotka ovat ilmenneet takuuaikana, jos niistä on ilmoitettu viimeistään 2 kuukauden kuluessa siitä hetkestä, kun virhe havaittiin tai virhe olisi pitänyt havaita. Tuotetta tulee käyttää vain siinä ympäristössä, mihin se on suunniteltu käytettävän. Takuu alkaa, kun tuote on ostettu. Jokaisella tuotteella on erikseen määritelty valmistajan myöntämä takuu. 

Kts allaoleva takuut tuotekohtaisesti

Sohvat ja lepotuolit

Runkotakuu 20 -vuotta

Päälliset ja täytteet 2 -vuoden takuu

Sinfonia -mallisto

Jousiston kaatumis ja katkeamattomuustakuu 10 -vuotta.

Tempur -mallisto

Tempur myöntää 15 -vuoden takuun Tempur -materiaalille. Kts tarkemmat takuuehdot tuote välilehdeltä. 

Tempur -tyynyt

Tempur myöntää 3 -vuoden takuun Tempur tyynyille. Kysy lisää myymälästä.

Sofia K -mallisto

Jousiston kaatumis ja katkeamattomuustakuu 10 -vuotta. Runkotakuu 20 -vuotta. Moottorisängyn moottoreilla 3 -vuoden takuu.

Meri -mallisto

Jousiston kaatumis ja katkeamattomuustakuu 10 -vuotta. Moottorisängyn moottoreilla 2 -vuoden takuu.

Takuu ei kata:

  • Asiakkaan itse suorittamasta tuotteen kuljetuksista tai varastoinnista aiheutuneita virheitä
  • Sopimattomasta käytöstä, huonosta kunnossapidosta, kosteudesta tai epänormaalista lämpötilasta aiheutuneita vaurioita
  • Mitään virheitä, jotka ovat aiheutuneet terävistä esineistä, väännön, putoamisen tai poikkeavan iskun seurauksena tai vaikutuksia, jotka ovat seurauksia jostain tapahtumasta tai toimesta, jota ei ole suunniteltu sohvan tai sängyn käyttöä varten
  • Jos sohvan tai sängyn ulkoasu on poikkeavan huonosti pidetyn oloinen ja antaa riittävän epäilyksen tuotteen huonosta kohtelusta
  • Takuu raukeaa, jos tuote annetaan tai myydään eteenpäin (ns torikauppa)

Takuukorvausvaatimuksen yhteydessä on esitettävä tuote tai kuva virheestä ja ostotodistus joko sähköpostitse tai myymälässä. Arvioimme valmistajan kanssa, onko tuotteessa virhe, ja harkinnan mukaan korjaamme tuotteen tai sovimme muutoin vaihtoehtoisesta toimenpiteestä. UNILLE ei vastaa asiakkaan tekemisistä mittausvirheistä.

Kysy takuusta, vastaamme Sinulle


10. Muut ehdot

Näissä ehdoissa tarkoitetussa oikeussuhteessa tapahtuneet riita-asiat ja erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse. Ellei sopimukseen päästä, asia voidaan saattaa kuluttajalautariitakunnan tai käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen. Kaikki oikeudelliset asiat käsitellään Kymeenlaakson käräjäoikeudessä.

Tilaamalla hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut nouttamaan niitä.